Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
October 15, 2007
Image Size
132 KB
Resolution
590×779
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
1,195
Favourites
59 (who?)
Comments
29
Downloads
34
×
Rain Down On Me... by ahpai Rain Down On Me... by ahpai
Another random work on a random sketch I made and inked with a cheap ballpoint pen under 2 hours. I'm beginning to enjoy doing this style, it's relatively simple for me and doesn't hurt my hand so bad where CG-ing with a mouse is concerned ^^;

Now I kind of like it ^__^ Somebody please help me get a better title for it, ick.


<EDIT>
I've renamed it~ Don't know if it's more suitable, but it's not as... cheap as the previous title (at least to me)
</EDIT>



Tools:
- Cheap, ballpoint pen
- Photoshop 7 + optical mouse


---------------------------------------------------------------------------
Comments and critiques most welcomed!
Textures from Mayang: [link]
Brushes from Obsidian Dawn: [link]
Add a Comment:
 
:iconcenti:
Centi Featured By Owner Dec 9, 2007  Hobbyist Digital Artist
I should add that I REALLY like this one too XD;
Reply
:iconahpai:
ahpai Featured By Owner Dec 10, 2007  Hobbyist Traditional Artist
:XD: thanks so much for the fav~~ :glomp:
Reply
:iconleorio-kun:
Leorio-kun Featured By Owner Nov 8, 2007
Instant win.
Reply
:iconahpai:
ahpai Featured By Owner Nov 9, 2007  Hobbyist Traditional Artist
LOL. Thanks! ^__^
Reply
:iconthessy:
Thessy Featured By Owner Oct 22, 2007
Hehehe, EMO stuff XD Nhoo, at least you haven't killed anyone yet. And she just looks sad, she isn't cursing her destiny and stomping on poor, innocent ants.

Anyway, it was really, really beautiful. Loved the colours, they really worked together and you created this reallly neat pic with such an athmospehere (haha, or something).
Well, meee luuuv.
Reply
:iconahpai:
ahpai Featured By Owner Oct 26, 2007  Hobbyist Traditional Artist
rotfl! *pictures her stomping ants* XD;;;
Thanks for comment! Glad you likes ne~~! ::hug:
Reply
:iconlylia-chan:
Lylia-chan Featured By Owner Oct 21, 2007
Gosh. It looks beautiful *o* I think this is one of my favourite piece from your gallery, I like everything in it <3 ... Well, except the title, I must say xD (<= sorry >.>"). But you did an awesome job on the picture itself, especially the background *w*
Reply
:iconahpai:
ahpai Featured By Owner Oct 21, 2007  Hobbyist Traditional Artist
LOL I don't like the title either~ >__> But glad you like the rest of it haha~ ^__^
Reply
:iconnakarie:
Nakarie Featured By Owner Oct 19, 2007
I think the title you have for it right now is good~ :3
Unless that's the new one. xD;

Sorry for taking so long to comment, but I wanted to save it for when I
have time and can really comment instead of giving something hastey. D:

Anyhow, I saw your other piece too and I gotta say,
LOOKIT THE BGss!!! :XD: They look great, you've really improved on BGs~
And not entirely BG for this piece since it looks like it's sorta merging....
Or more like, how those birthday or whatever cards at the stores
have bits of the cover cut out so you see part of the picture inside.
It's kinda like that. :) And I just love how her hair merges with the BG.

Cheap ballpoint pen? You're kidding right? No?
Well who cares about how much the pen costed,
the linework here looks great, really smooth~ *3*
I noticed you did some cross hatching in the back,
I think that looks so purdy.

Improvement wise, I don't think there's anything that should be fixed. :XD:
Make it darker? Use more colors? Different colors? Thicker lines?
I have no idea. Xd though I'm kinda courious to what this would look like with a different color sceme...
Reply
:iconahpai:
ahpai Featured By Owner Oct 19, 2007  Hobbyist Traditional Artist
Oh, I'm really beginning to love doing the "fade/merge to bg" effect, even with my lines XD I found that it wasn't too difficult after all, with a bit of practice LOL

No, the ballpoint is pretty smooth, plus I, uh, tweaked the lineart on photoshop so it has the same degree of softness as the rest of the pic~ XD

I was actually afraid the bg crosshatching might ruin the pic V__V I hadn't planned on making it like this when I initially drew the thing, is why...

Thanks so much for the long comment, Zen~ :hug:
Reply
:iconnakarie:
Nakarie Featured By Owner Oct 19, 2007
I think it's great that you added the cross hatch. :d

No prob ahpai~ :hug:
Reply
:iconzue:
Zue Featured By Owner Oct 18, 2007  Professional Digital Artist
WAH sucha unique concept in the drawing! OoO looks like there's a hidden letter in the picture, but I can't tell what letter it is (if any) OwO; or maybe I'm just crazy. lol~
Reply
:iconahpai:
ahpai Featured By Owner Oct 19, 2007  Hobbyist Traditional Artist
Thankies~!
LOL that was just lyrics brush!!! XD;;;; Even I don't know what it says o_O should try reading it one day orz :XD:
Reply
:iconkoori-sae-chan:
Koori-sae-chan Featured By Owner Oct 16, 2007
Omg!
This is soooo coool!!!! Everything is sooo lovely!
*faves*
Reply
:iconahpai:
ahpai Featured By Owner Oct 17, 2007  Hobbyist Traditional Artist
Hee~ thanks! :hug:
Reply
:iconkoyamori:
koyamori Featured By Owner Oct 15, 2007   Traditional Artist
The intertwined patterns are very neat to look at:3
I like the overall softness of this picture:heart:
Reply
:iconahpai:
ahpai Featured By Owner Oct 15, 2007  Hobbyist Traditional Artist
Thank you~! They were fun (but tedious) to make, haha. Glad you likes ^___^
Reply
:iconkaiten-yari:
kaiten-yari Featured By Owner Oct 15, 2007
ballpoint pen! I love inking with those, they're very smooth and...licin.. XD those blue papermate pens tha tcome in packs are really good (and cheap and therefore disposable XD) I absolutely love the soft colours in this one. You really should use this style more often and develop it O_o I really, really love this. It's so stylish and pretty...and...I can't find the word for it...but it really seems like a "frozen lullaby"...aaah I donno how to explain it XD but the title fits. aha. *faves*
Reply
:iconahpai:
ahpai Featured By Owner Oct 15, 2007  Hobbyist Traditional Artist
*imitate the commercial song* kilome-tri-co! XDXDXD They're even smoother than my artline pens sometimes, i think D:
The "frozen" part fits I guess, but "lullaby"... She not even sleeping there lol~ Mata bukak besar-besar summore XD
Thanks so much for comment and fav! :hug: Glad to know you like this style!
Reply
:iconmomopuff:
Momopuff Featured By Owner Oct 15, 2007
uwah~ So far my favorite from u~ :heart:
Reply
:iconahpai:
ahpai Featured By Owner Oct 15, 2007  Hobbyist Traditional Artist
:hug: :D
Reply
:iconfaintverse:
FaintVerse Featured By Owner Oct 15, 2007  Student General Artist
AHHHH You cg so well! It looks beyond amazing!!!

>///w///< Great job~!
Reply
:iconahpai:
ahpai Featured By Owner Oct 15, 2007  Hobbyist Traditional Artist
Aww~ well this is easier than full cg haha~ I actually took a lot of shorcuts in this piece o.O
Reply
:iconcalypsosilverhawk:
CalypsoSilverhawk Featured By Owner Oct 15, 2007
Oh, this is beautiful! I love the soft colors.
Reply
:iconahpai:
ahpai Featured By Owner Oct 15, 2007  Hobbyist Traditional Artist
thank you~! ^__^
Reply
:iconteh-o:
Teh-O Featured By Owner Oct 15, 2007  Hobbyist General Artist
uwahh!!! i like this piece! *_*
after long time of absence, have u been secretly training??? XDXDXD kakakakakaka love how u did this piece! ><
Reply
:iconteh-o:
Teh-O Featured By Owner Oct 15, 2007  Hobbyist General Artist
forgot to mention... i realize u produce emo works XD as in... the character always looks sad... >< draw some happy happy stuff next!! challenge!! XDXDXD kakkaa *kena slap*
Reply
:iconahpai:
ahpai Featured By Owner Oct 15, 2007  Hobbyist Traditional Artist
LOL kk, I try draw happier XD I dun even realize myself that I draw alot emo stuff, omg O____________O Why ar...??? But I not secretly emo oso haha~ Maybe emo easier to draw *stoned* XD
Reply
:iconteh-o:
Teh-O Featured By Owner Oct 15, 2007  Hobbyist General Artist
hahaha! expressions quite hard to draw though... for example... try drawing the happiest person on earth or a very super duper angry person who wants to kill ur whole family... lolz>< haha expressions is part of building a character's personality XD haha ganbatte neee! i wanna see more work from u!! XD
Reply
Add a Comment: